Want your
own Fotopage?








 
aizura's FotoPage

By: aizura ismail

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 8-Dec-2006 09:08 Email | Share | Bookmark
Kek Marble Kukus

 
 
 
aku dpt resepi for this cake dlm satu fotopages page.. but I can't remember whose page is it.. on 6/12/2006, aku ambik resepi and terus print.. mmg tgh berkobar2 nk balik buat ni.. sbb nye semua ingredients aku dh ada... suddenly, ptg tu ujan lak.. hubby dtg ofis.. pastu x leh nk blk sbb ujan.. ye la.. skrg ni merempit.. ujan jer kena tunggu dulu aaa... nnt basah kuyup.. tunggu punye tunggu.. after maghrib baru gerak... lps ujan berenti... pas tu, gi mkn kt kedai je la.. sbb masing2 dh kelaparan... smpi rumah dh kol 9.30 mlm.. tp semangat still ada ni.. nk buat gk kek marble ni.. so, lps mandi jer.. terus buat.... hehehehhe...
see the result.... not bad.. hubby pun ckp ok... cubaan yg berjaya....



Quote:
resipi ni setelah aku oter2 sket..
4 biji telur
1 cawan gula
1 1/4 cawan tepung gandum
esen vanilla (nak hilangkan bau telur)
sedikit baking powder
pewarna hijau (resipi asal guna serbuk koko)

cara2:
panaskan pengukus.
pukul telur dan gula sampai kembang.
masukkan esen vanilla.
masukkan tepung sedikit demi sedikit. selepas rata, masukkan baking powder.
pukul lagi.
lepas sebati, bahagikan tepung kepada 2 bahagian dengan anggaran 1:3.
bahagian 1 diletakkan pewarna hijau.
bahagian 3 dituangkan ke dalam loyang.
masukkan bahagian 3 ke dalam bahagian 1 sedikit demi sedikit mengikut kreativiti.
selepas itu kukus selama 1/2 jam atau sehingga bila lidi dicucuk ke adunan, tidak ada adunan yg melekat.


Quote:
KNizam --> tq sbb tgk fp kita...

kirah --> hg try la guna 3 kaler.... tp sepatutnya kaler ijau tu kena letak sket jer... aku jd terbanyak lak... aku pukul guna mixer.. mmg cpt la buat kek ni... kejap je dh siap.. tunggu kukus jer la 1/2 jam..

awin --> cuba la wat awin, rasa dia x manis sgt.. kalo nk bg manis ko lebihkan sket gula..

nic --> skrg ni ijau is my feveret kaler....

harni --> keta ada..tinggai kt umah.. skrg ni jln jem saja.. mls aku nk drive.. suruh la cik abg aku antaq mai keja... dia bwk motor.. lgpun boleh jimat minyak....


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2008.

ns4008229.ip-198-27-68.net